WICCAC dóna suport a la campanya “LinkedInCatalan” per aconseguir que la xarxa social professional LinkedIn accepti introduir currículums escrits en català, així com un menú de navegació en llengua catalana.

Des de la web de la campanya linkedincatalan.cat s’hi poden fer les adhesions individuals o col·lectives, així com fer-ne difusió de la campanya a través de Twitter, Facebook o de la pròpia LinkedIn, on s’hi ha creat un grup dedicat a la iniciativa. És molt important fer difusió de la campanya per a poder aconseguir el màxim d’adhesions possibles.

La presència del català a LinkedIn, la xarxa social professional líder al seu sector amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, seria de gran utilitat per a les empreses i els usuaris, ja que les empreses de Catalunya tenen en compte majoritàriament el coneixement de la llengua catalana per a la selecció del seu personal.

Actualment LinkedIn permet introduir currículums en 9 llengües amb menys número de parlants que el català -l’armeni, l’albanès, el finès, l’eslovac, el danès, el noruec, el lituà, el letó i l’islandès- i amb 4 que en tenen aproximadament els mateixos: l’hongarès, el grec, el txec, i el suec. El català, amb uns 10 milions de parlants, és una llengua molt activa a Internet i també ho vol ser a LinkedIn.

La campanya, impulsada per la Fundació puntCAT, compta amb el suport de la Plataforma per la Llengua, Softcatalà, WICCAC, Amical Wikimedia (Viquipèdia en català), SecondNews i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació AMIC, i tindrà una durada de sis mesos, finalitzant el mes de març, coincidint amb la pròxima edició del Mobile World Congress de Barcelona, amb el lliurament als responsables internacionals de LinkedIn de la “Carta oberta a LinkedIn” i de totes les adhesions recollides en el transcurs de la campanya.

A la web de la campanya s’hi recullen informacions amb infografies força interessants en els seus diferents apartats: “Què ens amoïna?”, “Carta oberta a LinkedIn”, “Un idioma potent”, “La llengua de Barcelona”, “Fes córrer la veu” i “Posa-t’hi el logo”, així com “Adhereix-t’hi en un click” i un comptador en temps real de les adhesions rebudes.