El passat 3 de juliol Bernat Bella va publicar a VIA Empresa un article amb les 10 empreses catalanes més internacionalitzades, amb dades facilitades per Acció – Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Segons l’esmentat article, aquestes deu empreses més internacionalitzades acumulen més de 1.200 filials repartides pel món.

Des de WICCAC hem revisat quina és la situació del català a les webs d’aquestes 10 empreses i el resultat és decebedor. Es tracta d’empreses o grups empresarials amb una gran internacionalització però amb una àmplia majoria (un 80%) que demostra una nul·la sensibilitat amb la llengua del país. Només dues tenen el català a la seva web, Roca i Mango (Punta Na Holding). Aquest és el detall:

  1. Fomento de Construcciones y Contratas: 284 filials en 40 països. Construcció d’infraestructures (castellà i anglès)
  2. Fluidra: 168 filials en 49 països. Piscines, wellness i tractament de l’aigua (castellà)
  3. Exea Empresarial (Puig): 138 filials en 36 països. Moda i fragàncies (anglès, castellà i francés)
  4. Grifols: 134 filials en 35 països. Farmacèutic i hospitalari (castellà, anglès, alemany i xinès)
  5. Dea Hotels (Grupo Hotusa). 123 filials en 25 països. Hostaleria (castellà, anglès, italià, francès i portuguès)
  6. Comsa Corporación de Infraestructuras. 100 filials en 20 països. Construcció d’infraestructures (castellà, anglès i portuguès)
  7. Roca Corporación Empresarial. 95 filials en 35 països. Creació d’espais de bany (castellà i català)
  8. Werfen: 81 filials en 28 països. Fabricació d’instruments de diagnòstic mèdic (castellà)
  9. Rominvest (Grupo Romeu). 58 filials en 22 països. Logística (castellà i anglès)
  10. Punta Na Holding (Mango). 54 filials en 38 països. Immobiliària (català i castellà)